Методика «Лялька як персона» у Мелітополі

Мелітопольські дитячі садки № 14 та № 39 - учасники мікропроектів Українського фонду соціальних інвестицій (УФСІ) – взяли участь у проекті  «Садочок – простір дружній до дитини». Проект впроваджується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України.

У межах проекту відбулись навчально-практичні тренінги за методикою «Лялька як персона». Дані тренінги пройшли успішну апробацію в дитячих садочках Києва, які є учасниками проекту Українського фонду соціальних інвестицій «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури, УФСІ V».  

Після проходження тренінгу дитячі педагоги отримують навички створення безпечного інклюзивного середовища в дитячому колективі шляхом ігрового обговорення з дітьми життєвих ситуацій. Це сприяє розвитку дитячої спільноти, розумінню і цінуванню багатоманітності, толерантного ставлення до відмінностей, попередження проявів упереджень і дискримінації.

Зокрема методика передбачає проведення систематичних занять із дітьми з використанням «ростових» ляльок з індивідуальними особливостями: стать, колір шкіри, розмір, колір волосся, фізичні обмеження та ін. Лялька має свою життєву історію, сім'ю, смаки, уподобання, страхи тощо. На занятті педагоги знайомлять дітей із лялькою, описують ситуацію, яка з нею «трапилась».

Вихователь (психолог, логопед тощо) допомагає дітям сформулювати свої запитання щодо особливостей ляльки або ситуації, в яку вона нібито «потрапила», усвідомити і висловити емоції пов’язані із життєвим випадком, обговорити з дітьми варіанти дій. Для дітей важливим моментом є фізичний контакт із лялькою на початку і наприкінці заняття, лялька не є іграшкою, і не знаходиться в ігровому куточку. Ляльки «приходять в гості» до дітей тільки на спеціальні заняття.

Наприклад у дитячому садку № 14 Мелітополя проектом «Садочок – простір дружній до дитини» охоплено 8 груп дітей дошкільного віку (2 групи молодшого дошкільного віку, 2 – середнього та 4 – старшого), в яких виховуються 145 дітей. Впроваджують проект 19 педагогічних працівників дошкільного навчального закладу, 4 з яких пройшли навчально-практичні тренінги.

«На ранкових зустрічах зацікавлення дітей викликали такі вправи як «Привітайся, не повторюйся», «Передавання предмета», «Ми раді, що ти з нами», «Капелюх новин» та «Чарівна паличка»; групові ігри - «Загадкова скриня» та «Магніт»; програвання ситуації «Вітання дитини тижня». Колектив дошкільного навчального закладу бачить позитивну динаміку від впровадження проекту, висловлює бажання продовжувати далі працювати за цією інновацією» - стверджує вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 14 Наталя Прийма.

Цікавими є відгуки батьків щодо впровадження нової методики: 

Тато Сергія (ім’я змінено): «Мій син дуже дратівливий, з цього приводу має багато зауважень від вихователів садочка. Мої настанови, бесіди він взагалі не сприймає, але педагоги знайшли підхід до мого Сергійка. Після зустрічей з лялькою сина не впізнати, він став доброзичливішим, чуйнішим, почав прислухатись до наших порад». 

Мама Андрія (ім’я змінено): «Нещодавно ми з чоловіком розлучились. Мій син був свідком цих подій і дуже хвилювався. Він став дуже замкненим. Я сама відчувала біль, розгубленість та невпевненість. У цей час моя дитина теж страждала та потребувала мого піклування, але я не знала, як це зробити. Нам на допомогу прийшов колектив дитячого садочку та «лялька Даринка», яка стала для мого сина справжнім другом та помічником. Я з задоволенням спостерігала за успіхами моєї дитини. Тепер я радію, що у нас все налагоджується і мій Андрійко став спокійнішим та впевненішим у собі. На його обличчі з’явилася посмішка».

562_4
562_1
562_3
562_2

 

It might be interesting for you